Na 3 maanden werken was het schip weer klaar. Tijd voor een biertje en ontspanning. Door verkeerde materialen is de volledige antifouling losgekomen. Daarom moest het onderwaterschip helemaal kaal gemaakt worden. Een enorme klus waaraan het gehele team heeft meegewerkt.
Eerst hebben we het onderwaterschip helemaal kaal geschuurd. Daarna is het onderwaterschip weer opgebouwd met epoxy en eigenbrouwsel antifouling. We hebben gekozen om koperslijpsel op te lossen in Epoxyhars. Hierdoor hebben we geen slijpsel zoals bij zelf slijpende antifouling met het gevolg dat we geen microplastic achterlaten tijdens onze reizen op zee.
Daarnaast werkt de antifouling veel langer dan traditionele antifouling. Na 3 maanden werken was het schip weer klaar.
Terwijl de Morgan nu toch binnen lag hebben we gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om het schroefaslager te vervangen. We moeten straks de wereld rond en we willen zo weinig mogelijk met onderhoud te maken hebben. Niets wordt aan het toeval over gelaten.
Door storm en het schuren van zand, waren de masten aangetast. In de zelfde klus hebben we de masten aangepakt. Alle lagers zijn vervangen en alle popnagels zijn los geboord. De masten zijn in een speciale coating geschilderd en met een UV beschermende laag afgewerkt.
Na 3 maanden werken was het schip weer klaar. Tijd voor een biertje en ontspanning.